Klachten en garanties

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Klachten

Wij trachten met zorg uw bestelling te verzamelen en te bezorgen. 

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@jbouwmaterialenaanhuis.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."

Hout is een natuurproduct met bepaalde eigenschappen. We willen u vragen de toegestane eigenschappen eerst rustig door te lezen. Daar staan ook enkele handige tips om eenvoudige problemen te verhelpen.

Beschadiging

Is uw bestelling afgeleverd maar beschadigd? Maak dan zo snel mogelijk foto’s van de beschadiging en voeg deze toe aan het serviceformulier. Vervolgens zal er door ons zo snel mogelijk contact met u worden opgenomen om tot een passende gezamenlijke oplossing te komen. Wilt u - bijvoorbeeld in het weekend - alvast aan de slag bewaar uw beschadigde plank dan voor het laatst of gebruik deze indien mogelijk om te verzagen.

Incomplete bestelling

Is uw bestelling afgeleverd maar incompleet? Wij maken foto's van onze orders om te controleren wat u gekregen zou moeten hebben.  Betreft het ijzerwaren of ander klein materiaal? Doorgaans wordt dit onder in het midden van uw pakket 'weggestopt' tussen andere grotere producten. Gelieve eerst het gehele pakket goed te doorzoeken en waar nodig af te stapelen. In sommige gevallen worden ijzerwaren apart per post verzonden. Neem vervolgens contact met ons op indien het missende product ook hier niet te vinden is. In dat geval zullen wij samen met u tot een passende gezamenlijke oplossing komen.

Serviceformulier

Gebruik uitsluitend ons serviceformulier, vul ALTIJD uw ordernummer en contactgegevens in. Geef met foto's + toelichting uw klacht helder aan. U ontvangt een ontvangstbevestiging zodra uw klacht gelezen is. Zodra wij een oplossing hebben nemen wij contact met u op. U ontvangt binnen maximaal 7 werkdagen een reactie van ons. In de praktijk reageren we binnen 24-72 uur op elke klacht.